Etapele necesare pentru îmbunătăţirea tehnicilor de învăţare

1.      PLANIFICĂ

2. MONITORIZEAZĂ

3. EVALUEAZĂ

- Ce anume vreau să fac?

- Care este scopul meu?

- Ce resurse am? Pe care le pot folosi?

(ex. cameră liniştită, acces la bibliotecă, materiale, notiţe bune, felul în care mă simt – odihnit sau nu, înfometat sau nu etc.)

- Care sunt cerinţele?

- Ce ştiu deja despre acest

subiect? Ce mă ajută din ceea ce ştiu?

- Cum îmi programez timpul?

Care sunt priorităţile?

- Cu ce trebuie să încep?

- Cât timp îmi va lua să termin?

- Simt o oarecare agitație

legată de ceea ce trebuie să fac?

- Ce strategii îmi sunt de folos acum?

(ex. scheme, hartă mentală, analogii, tehnici de memorare, discuții în grup ș.a.)

- Cum mă descurc pănă acum?

- Îmi sunt clare ideile şi conceptele?

- Înţeleg ceea ce învăţ?

- Ce trebuie să fac dacă nu

înţeleg?

- Ce e important să îmi amintesc

din ceea ce învăţ?

- Sunt pe drumul cel bun?

- Care sunt cele mai importante

idei de până acum?

- E realistă programarea timpului?

Trebuie să ajustez ritmul?

- Ar trebui să schimb ceva

la felul în care învăţ?

- Sunt suficient de concentrat?

Sau am nevoie de o scurtă pauză?

- Strategiile pe care le-am ales sunt eficiente?

- Ce merge şi ce nu merge?

- Rezultatele sunt mai bune sau mai slabe decât mă aşteptam?

- Cum m-am descurcat?

- Trebuie să mă întorc să

înţeleg mai bine ceva sau să corectez?

- Ce aş fi putut face diferit?

- Aş putea aplica aceeaşi

modalitate de gândire şi la alte probleme?