1. PLANIFICĂ |
2. MONITORIZEAZĂ |
3. EVALUEAZĂ |
- Ce anume vreau să fac? - Care este scopul meu? - Ce resurse am? Pe care le pot folosi? (ex. cameră liniştită, acces la bibliotecă, materiale, notiţe bune, felul în care mă simt – odihnit sau nu, înfometat sau nu etc.) - Care sunt cerinţele? - Ce ştiu deja despre acest subiect? Ce mă ajută din ceea ce ştiu? - Cum îmi programez timpul? Care sunt priorităţile? - Cu ce trebuie să încep? - Cât timp îmi va lua să termin? - Simt o oarecare agitație legată de ceea ce trebuie să fac? - Ce strategii îmi sunt de folos acum? (ex. scheme, hartă mentală, analogii, tehnici de memorare, discuții în grup ș.a.) |
- Cum mă descurc pănă acum? - Îmi sunt clare ideile şi conceptele? - Înţeleg ceea ce învăţ? - Ce trebuie să fac dacă nu înţeleg? - Ce e important să îmi amintesc din ceea ce învăţ? - Sunt pe drumul cel bun? - Care sunt cele mai importante idei de până acum? - E realistă programarea timpului? Trebuie să ajustez ritmul? - Ar trebui să schimb ceva la felul în care învăţ? - Sunt suficient de concentrat? Sau am nevoie de o scurtă pauză? - Strategiile pe care le-am ales sunt eficiente? - Ce merge şi ce nu merge? |
- Rezultatele sunt mai bune sau mai slabe decât mă aşteptam? - Cum m-am descurcat? - Trebuie să mă întorc să înţeleg mai bine ceva sau să corectez? - Ce aş fi putut face diferit? - Aş putea aplica aceeaşi modalitate de gândire şi la alte probleme? |
CJRAE Constanța - Școala "I. L. Caragiale" Medgidia, Școala "Spiru Haret" Medgidia
Etapele necesare pentru îmbunătăţirea tehnicilor de învăţare
administrat de
Ene Iuliana